Drukkerijgroep uit Nazareth nu ook actief in de farmaceutische markt

Drukkerijgroep uit Nazareth nu ook actief in de farmaceutische markt



St-Luc Labels & Packaging neemt het Nederlandse Pharmalabel over

 

De drukkerijgroep St-Luc Labels & Packaging, met hoofdzetel in Nazareth, heeft zijn Nederlandse sectorgenoot Pharmalabel overgenomen. Pharmalabel is een verpakkingsdrukkerij gespecialiseerd in etiketten voor de farmaceutische sector. Voor St-Luc is het een uitbreiding naar een nieuwe markt waarin het nog niet actief was. Na de overname is de groep goed voor een omzet van 53 miljoen euro en 280 medewerkers. 



Pharmalabel werd opgericht in 1965 en produceert zelfklevende etiketten en bookletlabels voor de farmaceutische en chemische industrie, voor ziekenhuizen en laboratoria. Daarnaast bedrukt het ook aluminium- en PP-blisterfolie voor deze sectoren en heeft het een reeks producten ontwikkeld specifiek voor sterilisatieprocessen en steriele omgevingen. Het mag grote spelers als Air Liquide, Bayer, Baxter, GSK, Monsanto en Novartis tot zijn klanten rekenen.

Eind 2017 werden gesprekken aangeknoopt tussen Pharmalabel en St-Luc Labels & Packaging. Fanny Dhondt, managing director St-Luc: “Pharmalabel is een familiebedrijf waar geen familiale opvolging was. Het klikte meteen tussen ons, net omdat wij ook een 100% familiale onderneming zijn. Voor de directie van Pharmalabel was deze familiale geborgenheid en zorg voor de medewerkers een absolute voorwaarde. Voor ons was Pharmalabel een mooie opportuniteit om een stevige poot uit te bouwen in de farmaceutische industrie, een nieuw en sterkgroeiend marktsegment.”



Vier vestigingen, drie landen

Door de overname telt de groep St-Luc nu vier vestigingen in drie landen: St-Luc Labels & Packaging (etiketten, shrinksleeves en flexibele verpakkingen) in België, het Franse Microbox (vouwkartonnage) en in Nederland Altrif (etiketten en booklets) en Pharmalabel (farmaceutische verpakkingen).

“We geloven sterk in het groeipotentieel van kwalitatief verpakkingsdrukwerk. Daarom hebben we de voorbije jaren fors geïnvesteerd, zowel in nieuwe digitale drukpersen, in vakbekwame mensen maar ook in overnames”, stelt CEO Jerome Dhondt. “Na Altrif in 2016 kunnen we nu opnieuw een mooi bedrijf aan onze groep toevoegen. Pharmalabel is een gevestigde waarde en met zijn ervaring in export naar 30 landen ook het meest internationale bedrijf in onze groep.”



Verder groeien, zowel organisch als via consolidatie

De groep telt nu 280 medewerkers, die samen een omzet van 53 miljoen euro realiseren. De ambitie is het groeipad verder te bewandelen. Niko Dhondt: “Dankzij ons continu streven naar innovatie en kwaliteit zijn we steeds organisch blijven groeien, maar overnames zorgen voor een dynamische boost in de groei. Met Pharmalabel zijn we erg ambitieus! Er ligt een enorm groeipotentieel en we kunnen nu ook onze andere producten zoals shrinksleeves, kartonnen doosjes en digitaal gedrukte flexibele verpakkingen aan de farmaceutische markt aanbieden. Daarnaast beseffen we dat de verpakkingswereld nog een verdere consolidatie van bedrijven zal kennen. Wij willen daarin aan de kop van het peloton zitten.”

 

Na de overname blijft het managementteam dat de dagelijkse leiding bij Pharmalabel waarneemt, aan boord. Gert Dietvorst, operations manager bij Pharmalabel: “Wat mooi is, is dat heel wat medewerkers al meer dan 30 jaar enthousiast voor Pharmalabel werken. Dat zegt veel over het bedrijf en het team.”

 

St-Luc wil eerst de salesafdeling van Pharmalabel versterken. “Na de overname van Altrif hadden we ons commerciële team in Nederland al flink versterkt en dat zullen we nu ook doen bij Pharmalabel. Want groeien, daar geloven we 100% in! En daarvoor hebben we ook nieuwe, enthousiaste medewerkers nodig”, besluit Niko Dhondt.

 

meer nieuws

DS Smith wint Gold Brand Magnet Award voor innovatieve PLAYMOBIL-verpakking in de categorie Duurzaamheid 16-12
DS Smith wordt hoofdleverancier verpakkingen van Zalando 03-07
DS Smith en Zalando breiden samenwerking uit 03-07
Geen extra buitenverpakking, minder verzendingsvolume: DS Smith ontwikkelt een innovatief e-commerce verpakkingsconcept voor PLAYMOBIL 04-04
13-02
100% recyclebare en plasticvrije verpakkingen: DS Smith lanceert succesvolle ePack webshop voor het MKB ook in Nederland 21-12
Een toekomstgerichte grafimediabranche. 13-04
Kern als innovatieve partner op weg naar de toekomst 16-02
Aberkrom Verkoop & Service 07-10
Widenhorn primeur op de Kunststoffenbeurs met professionele lasersystemen 30-09
Cmd P for 2079, een futuristische reis door de wereld van print Expositie in het Allard Pierson: 3 november 2019 tot en met 19 januari 2020. 11-10
Logi Label op de Empack Den Bosch 2019 02-05
Logi Label introduceert een nieuwe webshop! 16-02
All Mailing Solutions op Sign & Print Expo 2019 te Gorinchem (Grafische Vakbeurs) 16-02
De laatste trends en ontwikkelingen rondom industriële printers. 16-11
Empack - Brussel Expo 22-10
Printhead Cleaning  29-08
MAN Print & Sign introduceert haar nieuwe BIZON range flatbed en grootformaat UV-LED printers. 02-06
Drukkerijgroep uit Nazareth nu ook actief in de farmaceutische markt 07-04
Logi Label op de Empack 2018   07-04
BIZON: Een krachtpatser van formaat !  09-03
BIZON Grootformaat Printers 16-02
Nieuws van Logi Label 06-02
EMPACK 2018 UTRECHT  25-01
Man Print & Sign wenst u een een fantastisch en succesvol 2018 toe. 11-01